Garanties

Lampgigant biedt een garantieperiode van 2 jaar op alle verlichtingsproducten vanaf de datum van aankoop. Deze garantie dekt defecten die zich binnen deze periode voordoen. Om aanspraak te maken op garantie, moet er binnen deze periode een schriftelijke melding worden gedaan bij Lampgigant.

Deze garantie is beperkt tot de oorspronkelijke koper en is niet overdraagbaar.

Deze garantievoorwaarden zijn geldig binnen de Europese Unie, het Verenigd Koninkrijk en Zwitserland.

Deze garantie dekt alle gebreken die resulteren in disfunctioneren van het product. Het omvat echter niet de normale slijtage, schade veroorzaakt door onjuist gebruik, installatiefouten of wijzigingen aan het product die niet zijn goedgekeurd door Lampgigant.

Indien een product of onderdeel van een product (zoals glas) kapot is geleverd, dient dit binnen 7 dagen na levering te worden gemeld.

Wanneer geldt er geen garantie?

- Als het product niet naar behoren wordt gebruikt of schade krijgt door onjuist gebruik.

- Als het defect is ontstaan doordat kwetsbare onderdelen (zoals glas) na aflevering breken.

- Als het defect is ontstaan door het opzettelijk toebrengen van schade door de gebruiker of derden.

- Als het product niet conform installatievoorschriften is gebruikt.

- Als er aanpassingen zijn aangebracht aan het product.

- Als er andere reserveonderdelen zijn gebruikt dan van de fabrikant.

- Als geen garantiebewijs is.

Om aanspraak te maken op de garantie, moet de klant binnen de garantieperiode schriftelijk contact opnemen met Lampgigant via de klantenservice. De klant moet hierbij het aankoopbewijs van het product kunnen overleggen. Lampgigant behoudt zich het recht voor om het defecte product te inspecteren of te verzoeken om foto's voor beoordeling.

Lampgigant behoudt zich het recht om zelf met een oplossing te komen. Voorbeelden van deze oplossing staan hieronder:

a. Reparatie: Lampgigant zal de defecte producten repareren en als deze weer naar behoren werken, uitleveren aan de klant.

b. Nalevering: Indien een product niet kan worden gerepareerd, kan het product worden na geleverd.

c. Vervanging: Als een product moet worden na geleverd maar niet meer in het assortiment is opgenomen, mag Lampgigant een gelijkwaardig product leveren.

d. Terugbetaling: Als geen enkele van bovenstaande oplossingen mogelijk is kan Lampgigant in uiterste geval overgaan tot terugbetaling van de bestelling

LET OP: Wanneer het product niet meer in het assortiment van Lampgigant is opgenomen, dan heeft Lampgigant het recht om een gelijkwaardig product te leveren.

Het is de verantwoordelijkheid van de klant om de verlichtingsproducten volgens de instructies van Lampgigant te installeren, onderhouden en gebruiken. Eventuele schade als gevolg van verkeerd gebruik wordt niet gedekt door de garantie.

Voor garantieclaims of vragen over de garantievoorwaarden, kan je contact opnemen met de klantenservice van Lampgigant via [email protected].

Lampgigant behoudt zich het recht voor om deze garantievoorwaarden te wijzigen of bij te werken zonder voorafgaande kennisgeving. Klanten worden geadviseerd om de meest recente voorwaarden te raadplegen op de officiële website van Lampgigant. Deze garantievoorwaarden doen geen afbreuk aan de wettelijke rechten die consumenten mogelijk hebben onder toepasselijke wetgeving met betrekking tot garanties en consumentenbescherming.

 

Andere vraag?

Heb je een andere vraag? Vind je antwoord hieronder bij onze veelgestelde vragen per categorie.

  •  

Neem contact met ons op

Staat je vraag niet tussen de veelgestelde vragen en antwoorden? Neem dan contact met ons op via het onderstaande contactformulier: